Tuesday, February 28, 2017

Biarkan Mulut Mereka Berbicara

Assalamualaikum kepada semua penggemar blog....

Memang tak dapat dinafikan kita sukar untuk memuaskan hati semua orang kan??

Tapi sebenarnya bagi saya, soal jodoh biarlah kita serahkan kepada ALLAH.  Seperti di post saya sebelum ni:-

Jodoh Itu Rahsia Sang Pencipta


Saya juga seperti anda semua bila selalu dijodohkan dengan saudara-mara, kawan, anak ke adik ke abang ke atau siapapun oleh orang lain, saya akan berfikir sebelum bersetuju untuk membuat keputusan. Sama ada untuk menerima atau tidak, kita kenalah sentiasa beringat, berhati-hati dan seterusnya menyerahkan kepada ALLAH SWT.  Bukan mudah untuk terus menerima pilihan orang lain sedangkan di hati kita tidak rela.

Saya teruja dengan pendapat seseorang insan yang baru saya kenali.  "Biar apapun orang kata, pilihlah dengan rela hati, dengan meminta kepada ALLAH SWT."

Sungguh, kita mesti tidak mahu untuk terus hidup bersendirian.  Tetapi perlukah kita sekadar memuaskan hati orang lain dan menerima pilihan mereka tanpa fikir baik buruk di masa akan datang???

Wajarkah kita korbankan kebahagiaan kita hanya untuk memenuhi kehendak orang lain semata-mata?

Jadi, biarlah apapun keputusan kita tentang masa depan kita di dalam pemerhatian dan peliharaan ALLAH.  

Jangan risau tapi selalulah berpegang kepada ketentuan ALLAH.  Doakan selalu.  InshaaALLAH DIA tidak akan mensia-siakan kita.

Sebenarnya kadang-kadang kisah dan pengalaman lalu menyebabkan kita lupa bahawa kita punya hak untuk bahagia.  Oleh itu, fikirlah untuk bahagiakan diri sendiri dan jangan musnahkan impian kita hanya untuk menjaga perasaan orang lain.

InshaaALLAH kita akan sentiasa mendapat ketentuan yang baik jika kita sentiasa perbaiki diri.

Banyakkan berdoa ye kawan-kawan:-

Juga pesanan ini daripada seorang ibu yang sama-sama mengaji AL-Quran dengan saya...

Surah ALI IMRAN - ayat 8





No comments:

Post a Comment