Monday, February 13, 2017

Jodoh Itu Rahsia Sang Pencipta

Bismillah....


Jodoh memang sudah ditentukan oleh ALLAH SWT sejak kita berusia 4 bulan lagi di dalam kandungan ibu kita. Jadi saya sendiri semakin redha bila ALLAH sengaja lambatkan jodoh saya. Yang saya pelik tu bila orang lain pula menuduh saya memilih sedangkan hidup memang ada banyak pilihan.  Kalau kita nak bahagia, kita kena pilih dengan tenang. Bukan senang nak terima jodoh yang ada kat depan mata....Kena ditapis jugak kan sama ada baik ke tidak budi bahasanya.  Kalau rupa paras elok tapi perangai tak elok susahlah nak terbina "mawaddah wa rahmah".

Sebaliknya saya pegang saja kata-kata orang yang lebih arif, "biar lambat jodoh, asalkan dapat yang terbaik di sisi ALLAH." Ada lagi kata-kata orang bijaksana "Yang baik selalu datang lambat."  Jadi buat apa nak pening fikirkan kerja ALLAH. Dia sendiri tahu bila masa, bagaimana rupa dan siapakah yang bakal menjadi IMAM dunia hingga akhirat buat saya kan....

Apa yang saya lakukan sekarang ialah banyakkan berdoa, banyak buat amal kebajikan terutama pada mak ayah, keluarga dan paling penting banyak belajar ilmu agama untuk menjadi bekalan ke alam rumahtangga nanti.

InshaaALLAH, sama-sama doakan ye semoga IMAM saya seorang yang beriman dan beramal soleh, bertanggungjawab, penyayang, memahami, menghargai saya serta membahagiakan saya hingga ke Syurgawi.






No comments:

Post a Comment